Widać gołym okiem jak nowa technologia opanowuje rynek coraz to bardziej innowacyjnymi rozwiązaniami. Tyczy się to prawie każdego segmentu – zdrowego stylu życia, multimedialnej rozrywki, sportu, środowiska pracy, a nawet samych finansów. Ten ostatni obszar doczekał się na rynku bankowym znakomitych pomysłów, które pomogą posiadaczom kont na jeszcze szybsze wypłacanie i wpłacanie środków pieniężnych na swoje konta. Trzeba nadmienić, że to samo tyczy się sklepów stacjonarnych, jak i tych, w których płatności się dokonuje w Internecie. Wsparcie klientów w zakupach online dostrzegli jako prawdziwy potencjał Polska Standardu Płatności, którzy stworzyli aplikację BLIK. Co się złożyło na to, że już osiąga ona tak duże sukcesy i wciąż się rozwija?
Specyfika działania oprogramowania BLIK
Wprowadzenie do obiegu aplikacji spowodowało, że użytkownicy mogli znacznie łatwiej dokonywać wszelkich transakcji. Do ich przeprowadzenia wystarczy mieć wyłącznie telefon, Za pomocą jego może dokonać zakupu, a także wypłacać pieniądze z dowolnego bankomatu.
Klientom przede wszystkim przypadła do gustu intuicyjne działanie oprogramowania, idąca w parze z bardzo dużą prędkością transferu środków. Jeśli zamierzasz posłużyć się BLIK’iem to wystarczy posiadać numer telefonu osoby, której mamy na celu przesłać pieniądze oraz dokonać samą transakcję. W efekcie natychmiastowo zostanie przeprowadzona cała transakcja.

Potencjał i perspektywy BLIK na rynku
Prawda jest taka, że sama aplikacja jest stosunkowo nowym narzędziem, której udziały na rynku wciąż rosną. Odbiorcy takich usług, a więc tak naprawdę każdy Polak, który dokonuje płatności, muszą przyswoić powoli wiedzę, wiążącą się z takimi formami płatności. Dotyczy to zarówno klientów sklepów, jak i same firmy czy punkty sprzedaży. Satysfakcjonujący jest bardzo duże zadowolenie użytkowników BLIK’a, którzy coraz częściej posługują się tym programem przy realizacji płatności w zakupach online. Pomaga w tym duże wsparcie licznych banków, które wspierają program, umożliwiając jego zastosowanie bezpłatnie. Niestety, póki co w tradycyjnych punktach usługowych i sklepach stacjonarnych BLIK jeszcze nie cieszy się takim uznaniem co w sieci.
Jak mówią twórcy, zamierzają oni przeznaczyć bardzo duże nakłady na reklamę, która powinna poprawić owe wyniki na tym sektorze rynku. W perspektywie czasu mają dojść następni przedstawiciele bankowi, a napędzić sam rozwój BLIK’a, ma wpłynąć cały czas rosnący rynek nowoczesnych smartfonów oraz aplikacji mobilnych. Zresztą w promocji samego oprogramowania istotne znaczenie będzie udział każdego z banków, ale indywidualnie, informując i zachęcając użytkowników do korzystania na własną rękę, w swoich reklamach. Swoją drogą, będą oni mogli za pomocą BLIK’a zwiększyć swoją przewagę na rynku, o krok przed konkurencją, wprowadzając dostosowane do klientów rozmaite atrakcyjne oferty. Łatwiejsze możliwości operowania środkami na rachunku bankowym przełoży się z pewnością na jeszcze większą sprzedaż.