Każdy przedsiębiorca – zarówno ten początkujący, jak i nieco bardziej doświadczony marzy o sukcesie swojej firmy. Jednak, aby było to możliwe, warto postawić na wielopoziomową budowę marki. Dzięki temu zyskasz nie tylko lojalne grono klientów, ale także unikniesz wielu popularnych błędów.
Insight konsumencki, czyli podstawa potrzeby
Choć samo pojęcie insightu brzmi mało przejrzyście, kryjąca się za nim koncepcja jest wyjątkowo prosta. Wystarczy odkryć, co sprawia, że klienci decydują się na zakup konkretnych produktów. Dla wielu brzmi to jak zagadka godna Sherlocka Holmesa, jednak w rzeczywistości wystarczy posłużyć się konkretnymi narzędziami. Po pierwsze należy skupić się na tym, by wybrana przez nas potrzeba odznaczała się realizmem, czyli na przykład zakup proszku do prania, który jest skuteczny i starcza na długi czas. Następnie należy znaleźć odniesienie dla danej potrzeby oraz skupić się na wzbudzaniu emocjonalnego zaangażowania. Ostatni etap, pozornie najtrudniejszy, to znalezienie produktu/usługi, która wypełni dostrzeżoną przez nas lukę.
Kieruj się do celu
Jasno określona grupa docelowa to jeden z ważniejszych elementów każdego biznesplanu. Ważne, by wybrana przez Ciebie nisza nie była zbyt szeroka. W końcu nasz rynek odznacza się wręcz nadmiarem produktów, dlatego skup się na tym, czego brakuje i znajdź konkretną grupę odbiorców, którą zadowolisz. Poszukaj jednej rzeczy, w której będziesz lepszy od konkurencji i zacznij produkcję.
Przyjrzyj się klientom
Aby Twój produkt czy usługa odniosły sukces, musisz dobrze poznać swoją potencjalną grupę odbiorców. Choć brzmi to banalnie, w tym przypadku research to podstawa. Szczególną uwagę zwróć na to, dlaczego konsumenci decydują się na zakup konkretnych produktów – jaką rolę odgrywają w ich codziennym życiu oraz w jaki sposób można je zmodyfikować, by jeszcze lepiej spełniały swoją funkcję. Dzięki temu będziesz w stanie określić jakie potrzeby musi spełnić Twój produkt oraz czym musi się wyróżniać.
Spójna identyfikacja
W związku z silnie rozwijającym się rynkiem, warto zadbać o to, by nasz produkt również pod względem wizualnym wyróżniał się na tle konkurencji. W związki z tym trzeba postawić na odpowiedni branding. Logo, kolorystyka, ogólny wygląd produktów, krój pisma czy szeroko rozumiany design to składniki, o których nie możemy zapominać.
Bądź świadomy
Jeśli już wiesz, na jaki produkt się zdecydujesz oraz co będzie go wyróżniać na tle innych, to idealna pora, by skupić się na sprzedaży. W tym celu należy sięgnąć po tak zwany brand awareness. Świadomość marki pozwoli Ci poprawić rozpoznawalność oferowanego przez Ciebie produktu. Zwiększ swoje zasięgi poprzez silnie zaznaczoną obecność w mediach społecznościowych oraz postaw na atrakcyjne akcje promocyjne. Rabaty, zniżki czy newslettery to świetny początek. Możesz także zdecydować się na szeroko zakrojony system poleceń, który sprawi, że Twoja marka szybko zyska sławę. Świetnym rozwiązaniem jest również zaoferowanie potencjalnym klientom okresu testowego, podczas którego zyskają szansę na zaznajomienie się z naszym produktem.