Kreatywne CV cieszy się coraz większą popularnością, szczególnie wśród osób ambitnych, które chcą jak najlepiej zaprezentować się przed potencjalnym pracodawcą. To jeden z najlepszych sposobów, by wyróżnić się na tle konkurencji, jednak czy zawsze? Sprawdź, jakich błędów unikać i co powinno zawierać kreatywne CV – zwiększ swoje szanse na zatrudnienie!
Dla kogo oryginalne CV
Wybierając formę CV, kieruj się najprostszą zasadą – jeśli na danym stanowisku obowiązuje oficjalny dresscode, wybierz proste i klasyczne CV bez ozdobników. Staranie się o stanowisko urzędnika, asystenta zarządu czy księgowego wymaga zachowania zasad i pewnej powściągliwości. Z kolei przedstawiciele branży artystycznej, potencjalni marketingowcy, PR-owcy, architekci i dziennikarze mogą pozwolić sobie na zdecydowanie większą kreatywność – a nawet powinni. Pamiętaj jednak, że więcej szaleństwa przystoi osobom młodszym, które zdobywają doświadczenie, niż dyrektorom z kilkunastoletnim stażem.
Wszystko z umiarem
Owszem, forma i aspekt wizualny CV jest bardzo ważny, by przykuć uwagę rekrutera, nie zapominaj jednak, że jego podstawową funkcją jest zaprezentowanie Twojego doświadczenia, umiejętności i kwalifikacji. I choć kreatywne CV powinno przyciągać pomysłem, przede wszystkim musisz w nim zawrzeć najważniejsze informacje. Dane osobowe i kontaktowe, wykształcenie, doświadczenie zawodowe, kursy i szkolenia, dodatkowe umiejętności oraz zainteresowania – to sekcje, których nie powinno zabraknąć w Twoim Curriculum Vitae.
Infografiki są teraz na topie
Jeśli chcesz pokazać, że wiesz co jest modne w branży rekrutacyjnej, to postaw na infografiki. Graficzne prezentowanie swoich umiejętności to najnowszy trend, który zrobi dobre wrażenie, jeśli się do tego odpowiednio przygotujesz. Przede wszystkim zastanów się, które elementy CV nadają się do przedstawienia w takiej formie. Na przykład poziom języków obcych możesz określić za pomocą wykresów, a kolejne etapy edukacji umieścić na osi czasu. Warto też sięgać po ciekawe symbole i piktogramy, ważne jednak, by były one jasne i czytelne dla odbiorcy. Zadbaj o spójność i właściwą estetykę dokumentu. Nie przesadzaj z nagromadzeniem elementów i kolorami -wybierz barwę przewodnią i jej odcienie, to w zupełności wystarczy.

Pójdź o krok dalej
Jeśli starasz się o stanowisko, które wymaga kreatywności, pójdź o krok dalej i zdecyduj się na multimedialne CV. Z pewnością przypadnie do gustu osobom przyzwyczajonym do kolorowych prezentacji, filmów, dźwięków i wielu bodźców. W świecie multimedialnym taka forma sprawdza się idealnie, o ile jest odpowiednio przygotowana. Zrezygnuj z nagrywania filmu, jeśli nie masz na niego pomysłu, nie czujesz się dobrze przed kamerą lub uważasz, że nie prezentujesz się wystarczająco atrakcyjnie w obiektywie. W takiej sytuacji zdecydowanie lepiej postawić na klasykę, to treść ma królować nad formą, a nie odwrotnie.
Kreatywne CV to najlepszy sposób na wyróżnienie się i przykucie uwagi pracodawcy. Jednak staraj się nie przesadzić z formą, ilością kolorów i jaskrawą czcionką – w ten sposób już na starcie przekreślisz swoje szanse. Przede wszystkim zadbaj o estetykę i prawidłowy rozkład treści, a tym bardziej kreatywnym – polecamy odpowiednio zaplanować wdrażany pomysł.