Zadbaj o kompetencje miękkie

Zadbaj o kompetencje miękkie

Rynek pracy ulega dynamicznym zmianom i stawia przed pracownikami coraz większe wyzwania. Coraz więcej pracodawców oczekuje od członków swojego zespołu kompetencji miękkich. Czym są i jak bardzo różnią się od pozostałych umiejętności? W jaki sposób można je nabyć? Podpowiadamy, jak rozwinąć kompetencje miękkie i dlaczego warto nad nimi pracować.  

Kompetencje miękkie i twarde

Podstawowymi informacjami, które umieszcza się w CV oprócz danych osobowych, jest zdobyte wykształcenie oraz posiadane doświadczenie zawodowe. Są to konkretne cechy kandydata do pracy, które potwierdzają certyfikaty, dyplomy i świadectwa – stanowią one kompetencje twarde. Umiejętności miękkie, choć nie podlegają procesom certyfikacji, to coraz częściej stanowią wartość dodaną, która może zadecydować o przyjęciu lub odrzuceniu kandydata podczas procesu rekrutacyjnego. Wśród pożądanych kompetencji miękkich wyróżnia się budowanie relacji i komunikację, zdolność do adaptacji, a także samodzielność i umiejętność współpracy.

Buduj pewność siebie w komunikacji

Na rynku znajdziesz profesjonalne szkolenia, które pozwolą Ci opanować sztukę autoprezentacji i radzenia sobie ze stresem (https://sbm-szkolenia.pl/). Pod okiem trenerów biznesu nauczysz się radzić sobie z trudnymi sytuacjami oraz wypracujesz nawyk asertywnej komunikacji. Bez względu na wykonywany zawód, opanowanie sztuki wystąpień publicznych to klucz do sukcesu. Rozwój umiejętności komunikacji determinuje poziom jakości relacji z klientem. Pracujesz w dziale sprzedaży, a może po prostu zapoznajesz klientów z przygotowanym projektem budowlanym? Czasami do nawiązania współpracy nie wystarczy fachowa wiedza, o podpisaniu kontraktu wielokrotnie decydują przyczyny niezwiązane bezpośrednio z przedmiotem zakupu. W kontakcie z klientem musisz być przygotowanym na trudne pytania. Jako inżynier budowlany wiesz dokładnie, dlaczego zastosowane przez Ciebie rozwiązania są najlepsze. Jednak w starciu z klientem, który nie posiada podobnego doświadczenia, musisz być gotowy na to, by w przystępny i zrozumiały sposób wyjaśnić nurtujące go kwestie oraz rozwiać jego wątpliwości. Poznanie zasad dress code’u, opanowanie umiejętności obserwacji reakcji słuchaczy oraz interpretacji znaków niewerbalnych wpłynie na Twoją efektywność i zadowolenie klientów ze świadczonych przez Ciebie usług. Pamiętaj, że raz nabyte kompetencje miękkie nigdy nie tracą ważności. Wysiłek poczyniony w kierunku rozwoju poziomu umiejętności komunikacji w życiu zawodowym będzie rzutował także na życie prywatne. Wyuczona podczas szkolenia racjonalna asertywność oraz poznana sztuka prezentacji to szansa na pewną siebie postawę w obliczu wyzwań życia codziennego. Warto postawić na rozwój osobisty. Skorzystaj z oferty SBM Centrum Szkolenia Ustawicznego i pracuj nad kompetencjami miękkimi z doświadczonymi specjalistami.